Dutch

Het belang van digitale marketing

De grote vraag waar veel bedrijven mee zitten is “moeten we digitale platformen gebruiken om te communiceren met onze klanten naast traditionele manieren zoals kranten, flyers,…?” Mijn vriend, deze vraag kan beantwoord worden met een duidelijke “JA!”.

Het is belangrijk om een goed evenwicht te vinden tussen below-the-line en above-the-line communicatie. We kunnen niet enkel focussen op de traditionele manieren en volledig vertrouwen op digitale marketing. Sommige klanten zijn niet bereikbaar via digitale marketing zoals jongere kinderen of volwassen mensen die niet zijn opgegroeid met de digitale wereld zoals wij ze kennen.

Naast de belangrijkheid van traditionele marketing te onderschatten kunnen we er niet onderuit dat het internet een heel belangrijke factor is geworden in ons leven dat elke dag belangrijker en belangrijker wordt. We gebruiken het internet om te chatten met onze vrienden, familie, collega’s en bazen en occasioneel kennissen dat we eigenlijk niet moeten hebben. Verder gebruiken we het internet ook om boeken te lezen, films te kijken, instructies op te zoeken over hoe we onze avondmaaltijd moeten klaarmaken. Er is dus geen bewijs nodig om te vertellen dat we een groot deel van onze uren spenderen op digitale platformen voor zowel persoonlijk als werkaangelegenheden.

We gebruiken het internet niet enkel voor ons plezier maar ook om oplossingen te vinden voor onze problemen. Niemand bezoekt nog een restaurant wanneer we geen zin hebben om te koken, we bestellen het online en wachten tot het geleverd is. Wanneer we een nieuwe laptop, smart phone of een ander technisch product nodig hebben, zoeken we online naar info. Hierbij is ‘search engine optimisation’ (SEO) en ‘pay per click’ (PPC) belangrijk om verkeer te creëren naar de juiste website.

Onze aandacht naar verkopers in winkels is gedaald, maar we geloven meer in mensen die online hun ervaringen delen met andere wanneer ze een product hebben gekocht. Hierdoor worden individuen meer en meer gewend aan het online shoppen. Als resultaat heeft dit dat bedrijven zoals Zalando, Alibaba en vele andere onlinewinkels baat hebben bij het feit dat elke dag meer en meer mensen verbonden zijn met het internet. Een cijfer plakken op hoeveel mensen dit omvat is nutteloos omdat er dit elke minuut stijgt.

Sinds het internet zo populair werd hebben bedrijven geprobeerd om mee op de trein te springen door niet enkel producten online te verkopen maar ook om met hun klanten te communiceren en hun te adviseren of verder te helpen wanneer een probleem zich voordoet. Online klantenbediening werd groot wanneer klanten hun vraag direct aan het bedrijf konden stellen wanneer iedereen er op staat te kijken. Je kan dit doen op platformen zoals Twitter of Facebook.
Niet alleen kan verkeerd antwoorden imago schade met zich meebrengen, het kan er ook voor zorgen dat de verwachten van nieuwe of bestaande klanten hier onder leidt.

Een ander belangrijk voordeel van digitale marketing is de kans om direct en efficiënt te communiceren naar klanten toe. We haten reclame niet, we haten reclame dat onze noden voorbijstreeft. Hoe dan ook, de hoge populariteit van smartphones zorgt er voor dat we altijd verbonden zijn. Dankzij het internet, hebben bedrijven de kans om jouw sleutelkarakteristieken te ontdekken. Dit helpt bij het op maat maken van digitale marketing voor elk individu waar dan ook. Pas op! Je bent NOOIT alleen.

 

De KLEUR van de GlobalGeekz!

Het is algemeen geweten dat kleuren een belangrijke rol spelen bij merkperceptie en als resultaat hebben we gekozen voor kleuren die onze gebruikersmarkt beïnvloeden en die de waarden van het merk uitstralen.

GlobalGeekz is een wereldwijd merk presterend van 1 toegankelijk platform; hierdoor is er een gedeelde uitleg voor de kleuren blauw en groen van GlobalGeekz. Deze twee kleuren zijn de kleuren van de aardbol zoals we hem kennen, en we vonden het passen om onze fictieve grenzen te definiëren. De opties in ons menu zijn zwart weergeven zodat ze een makkelijke navigatie aanbieden door de isolatie. Verder, onze lichte kleuren van ons logo zijn gekozen zodat ze de aandacht trekken van onze viewers.

Bijkomend, de kleuren zijn gekozen zodat er een sterke merkrelatie met de viewers ontstaat en om ze welkom te heten wanneer ze onze site bezoeken.
Dus, ons onderzoek toont aan dat blauw, als kleur van veiligheid en vertrouwen, karakteristieken zijn die ons merk emuleert. Verder hebben we ontdekt dat de kleur groen gebruikt wordt als een teken van vrede, wat het perfect maakt voor onze bezoekers wereldwijd om te relaxen en te genieten van de content die gepubliceerd is op GlobalGeekz. Vandaar zijn deze kleuren niet gebruikt om een bepaalde geografische regio aan te duiden maar de hele wereld. Daarom, als onze kleuren niet gebruikt zijn om een bepaalde delen aan te duiden….Waarom zouden wij dat dan doen? 🙂

 

Bekritiseren van de dimensies van merkpersoonlijkheid (Aaker 1997)

Het is discussieerbaar dat merkpersoonlijkheid refereert naar een set menselijke kenmerken die geassocieerd worden met een merk omdat ook demografie hier een rol in speelt. Ingewikelde merken zoals Mercedes en Revlon worden geassocieerd met de hogere klasse, bedacht door de society als glamoureus en sexy wat zowel menselijke en demografische eigenschappen zijn, die gevormd worden bij merkidentiteit.

Neem je merken waar als een van de volgende dimensies?

Oprechtheid – huiselijk , eerlijk , oprecht

Opwinding – fantasierijk, pittige

Competentie – efficiënt, betrouwbaar , betrouwbare

Raffinement – glamourous , romantische

Robuustheid – stoer, sterk, outdoor affiliatie

Aaker (1997) vermeld dat oprechtheid, opwinding en competentie een deel zijn van menselijke persoonlijkheid waarbij, ingewikkelde en robuustheid eerder individuele behoeften zijn die ze niet bezitten.

Dit kan het resultaat zijn van de aansluiting dat een markt heeft naar het merk toe, waardoor er een effect ontstaat op de merkrelaties die er gevormd zijn. Dus of de consumenten deze karakteristieken willen of niet, ze hebben impact over hoe ze zich voelen tegenover een merk door de perceptie die ze hebben tegenover merkpersoonlijkheid.

Ondanks merkpersoonlijkheid consumenten emoties veroorzaakt en het vertrouwen en loyaliteit verhoogt, betekent dit niet dat het de vijf dimensies reflecteer. We discussiëren dat de dimensies van merkpersoonlijkheid niet mogen afgeschilderd worden door de consumenten perceptie omdat elk individu associeert zijn eigen mening/persoonlijkheid tegenover het merk, wat niet gecategoriseerd is in de dimensies.

Hoe dan ook, de dimensies van persoonlijkheid hebben hun voordelen omdat het onderzoekers helpt bij het identificeren van een voordeel vergelijkend met merkpersoonlijkheden over de verschillende product categorieën.

 

Vier factoren die het design van onze blog beïnvloeden

  • Inhoud:

Het doel van onze blog is de recente onderwerpen omtrent digitale marketing naar jou te brengen, waar je ook bent. Elke week zullen we relevantie onderwerpen, discussies posten met als onderwerp digitale marketing. Zo blijf je op de hoogte en entertained. De inhoud zal steeds worden geüpdatet zodat de interesse van elke geek steeds aanwezig is op onze meertalige blog.

  • Navigatie:

We gebruiken simpele navigatietechnieken voor onze blogs. Pagina’s zijn consistent en hebben hetzelfde lettertype en kleur om de afleiding te minimaliseren. Verder hebben we weinig gebruik gemaakt van navigatie iconen; wij willen eerder focussen op de meest relevante opties. Dus, om ons blog te bezoeken. Vandaar dat bij de toegang tot onze blog, de bezoekers gemakkelijk de inhoud in hun eigen taal zullen vinden om zo comfortabel mogelijk onze blogs te kunnen lezen.

  • Visie:

Een van de belangrijkste factoren van webdesign is visie. Dan hebben we het over kleuren, lettertypes en afbeeldingen. We moeten de website zo duidelijk en consistent mogelijk maken voor een makkelijke navigatie. Heldere kleuren en afbeeldingen zijn aantrekkelijker en afzonderlijke tabs in kleuren maken het voor de bezoeker makkelijker en trekken hun aandacht.

  • Lay-out:

De lay-out van de interface is een andere factor die invloed heeft op onze website. Onze gebruiksvriendelijke weergave maakt het voor bezoekers makkelijk om inhoud te selecteren. Een duidelijke lay-out verhoogt de tevredenheid en zorgt ervoor dat onze bezoekers terugkomen.

 

SEO vs PPC –Wat is het meest effectief?

De meeste bedrijven zijn tegenwoordig online te vinden maar ze moeten steeds creatief zijn om nieuwe manieren te vinden om de aandacht van de klanten te verkrijgen. De hamvraag is hoe kunnen bedrijven zoekmachines gebruiken zodat ze meer bezoekers krijgen op hun website. Is het antwoord Search Engine Optimization (SEO) of Pay Per Clicks (PPC)? Hmmm… We zoeken het uitJ

Wat is SEO?

Search engine optimization (SEO), ook bekend als Search engine marketing (SEM), laat toe een website bovenaan te laten eindigen in de zoekresultaten door enkele kernwoorden te gebruiken. Deze worden dan gevonden door ‘crawlers’ of ‘spiders’ binnen de software van de zoekmachine, volgens Yalcna and Köseb (2010).

Google’s laatste revisie proces over SEO heft geleid tot ‘panda’ en ‘Pinguin’ algoritmen, betekent dat de regels om hoge SEO veranderd zijn zoals gezegd door Barnett (2013)

Om hoger gerankt te zijn op SEO, houden bedrijven als google 2 factoren in rekening; off-page en on-page factoren. Off page factoren kunnen gezien worden als HTML codering en reputatie door andere links.

On-page refeert dan naar alles wat te vinden is op de main page zoals bv.: the interne links, titel relevantie, URLs, de tijd om de inhoud te laden en de inhoud zelf.

Wat is PPC?

Mahdian en Tomak (2008) vonden drie prominenten advertentie betaal schemas: pay-per-impression, pay-per-click and pay-per-action.

Pay per click (PPC) ook bekend als betalend zoeken, is wanneer een adverteerder moet betalen zodra er op zijn link wordt geklikt zoals gezegd door King et al (2015).

Dus welke is meer effectief?

SEO heft het voordeel organischer te zijn dan PPC, dit betekent dat de klanten klikken op websites doordat de inhoud beter is, eerder dan advertenties die hiervoor betalen zoals gesuggereerd door Barnett (2013).

Als een klant klikt op de website door de inhoud zal hij waarschijnlijk ook wel langer blijven hangen op deze website zoals gezegd door Egria en Bayrak (2014).

Tegenhangend, PPC is gemakkelijker om op te starten. Hoewel het duurder is dan de andere mogelijkheden zoals Google adwords. Bijvoorbeeld, Google rekent 54,91 Dollar aan voor de adword ‘verzekering’ volgens Word Stream (2015). PPC kan sneller handelen in antwoorden en interacties als zowel website hits.

Kan je PPC en SEO samen gebruiken?

Het antwoord is Ja!

Probeer ze samen te gebruiken zoveel als mogelijk, dit zal de ratio van de bezoekers verhogen. Een voorbeeld is hieronder te zien waar op Google zowel PPC en SEO te zien zijn van dezelfde website.

SEO and PPC

 

 

 

 

Image source: Pay per click marketing blog (2012)

Dus door zowel SEO als PPC samen te gebruiken zal het mogelijk zijn om op langere termijn betere resultaten te verkijgen op verschillende vlakken.

Find your ideal customers (2015) leert ons dat als SEO en PPC samen zijn gebruikt ze 90% clicks produceren, 40% meer bezoekers en 44% meer interactie met je klanten.

Yalçna.N and Köseb.U (2010) What is search engine optimization: SEO? Procedia Social and Behavioral Sciences. 9:1, 487–493.

Mahdian.M and Tomak.K (2008) Pay-Per-Action Model for On-line Advertising. International Journal of Electronic Commerce. 13:2, 113-128.

King.M et al (2015) Ensemble learning methods for Pay-Per- Click campaign management. Expert Systems with Applications. 1-34.

Pay per click marketing blog (2012) How PPC Can Take Your Business to the Next Level [Online] available from < http://ppc.org/how-ppc-can-take-your-business-to-the-next-level/> [06 Feb 2015].

Barnett.M (2013) Aiming high. [Online] available from < http://www.marketingweek.com/2013/05/15/aiming-high/?nocache=true&adfesuccess=1> [06 Feb 2015].

Egria.G and Bayrak.C (2014) The Role of Search Engine Optimization on Keeping the User on the Site. Procedia Computer Science. 36:1, 335 – 342.

Word Stream (2015) How Does Google Make Its Money: The 20 Most Expensive Keywords in Google AdWords. [Online] available from < http://www.wordstream.com/articles/most-expensive-keywords > [06 Feb 2015].

Find your ideal customers (2015) Search Engine Marketing : SEO and PPC – how do they work together? [Online] available from < http://www.findyouridealcustomers.com.au/seo-ppc-working-together/ > [06 Feb 2015].

 

Facebook nieuwe app voor op de werkplaats

Recent,Facebook is een van de beste manieren geworden om te communiceren. Veel personen spenderen veel tijd op Facebook wat het een effectieve tool maakt voor interactie tussen klanten en bedrijven. Hoewel Facebook niet echt gebruikt wordt door veel bedrijven wereldwijd door de publiciteit. Om dat te vermijden heeft Facebook een nieuwe app gelanceerd. Ze zeggen dat deze app ervoor zal zorgen dan belangrijke informatie geheim blijft en het afzonderlijk werkt van persoonlijke pagina’s. Deze app kan zeer succesvol worden, door de hoge vraag op de werkplaats. Door het succes van Yammer, is het geen verrassing dat Facebook hier handig op inspeelt.

Vergeleken met andere netwerken zoals LinkedIn, wordt Facebook omschreven als vriendelijker en makkelijker in communicatie. LinkedIn is bekend voor zijn job hunting maar niet voor publiciteit zoals Facebook. Recent heeft LinkedIn gestart met nieuwe inhoud wat Facebook al had gedaan.

Algemeen, er is een kans dat Facebook weer een winner zal hebben op het vlak van digitale markt. Deze nieuwe lancering kan voor nieuwe wind zorgen op de werkvloer.

 

 

Wie regeert jouw wereld

Aan:                Elke Pestkop

Van:             Elke nerd

We waren niet de populairste kinderen op school
Hey, waarom moeten we doen alsof?
Als het niet was voor de creatie van Pokémon
De conciërge zou onze enigste vriend zijn
Ze keken ons aan met afgunst en minachting
Een blik van volledige walging
Omdat je dat dat als we vrienden werden
Je sociale status zou vallen
Dus om je imago een boost te geven
Werd ik een doelwit voor jou
Het mengen van brillen en beugels
Zo hard mogelijk om te doen
Ik dacht in het begin, het ligt aan mij
Ik moet iets verkeerd doen
Misschien als ik sport zou doen
Zou je mijn ondergoed niet veranderen in een string!

Maar je had niet door dat tijden veranderen
Dus jou enige kracht is spelen
En deze Geek die altijd aan de PC zat
Weer hoe hij er een moet bouwen
Maar nu is er geen populariteit meer
Geen gepest voor de fun
Dat leven waar je van hield is gestopt
Maar het mijne is net begonnen

Door de grote technologische groei
Wij Geeks doen wat we het beste kunnen
Ooit over nagedacht wie de GSM heeft gemaakt?
Wel het antwoord is JA!
Weet je nog toen je lachte met Bill Gates?
Appels gooide naar Steve?
Mark Zuckerberg een loser noemde?
Of uit de klas werd gegooid door Husni?
Dat was onze motivatie.

Om globale platformen interessant te maken
Zodat de bedrijven ze kunnen gebruiken over het internet
En de waarde zien van digitale marketing
Dus met deze stijging van digitale marketing
2.5% bezetten van bedrijfsinkomsten
We hebben een leven gemaakt door niet in de wereld te gaan
Maar om jou de wereld te brengen

Dus noem ons onredelijk
Nu we aan de top staan
Omdat je ons bedrijf kunt binnenwandelen met 10 diploma’s
En wij zullen je een zwabber geven
Omdat je ons voor jaren boodschappen hebt gegevens
Door ons jou schoenen te laten knopen
Door ons in een kast te stoppen
Nu is het aan ons om een boodschap naar jou te brengen
School is voorbij!
Hier begint het echte leven
Want in de wereld van technologie
Ha! De Global Geek is koning!
Dus durf niet uit de rij te springen!
Durf niet 1 verkeerd woord te zeggen!
Want wij zijn de Global Geekz!

EN ZIJ REGEREN JOUW WERELD!!!

 

 

 

 

 

 

Leave a comment